loading...

مجله تك آشپز - دستورات آشپزي - دسر - شيريني

ر زرد طبي يا آلوئه‌ورا (نام علمي: Aloe vera) يا شَب‌يار، صَبر يا صبر زرد يا شاخ بزي نام گياهي است از سرده? سِگِل‌ها (Aloe) راسته مارچوبه‌اي‌ها (Asparagales)، تي

بازدید : 611
11 زمان : 1399:2

معرفي آلوورا:

صبر زرد طبي يا آلوئه‌ورا (نام علمي: Aloe vera) يا شَب‌يار، صَبر يا صبر زرد يا شاخ بزي نام گياهي است از سرده? سِگِل‌ها (Aloe) راسته مارچوبه‌اي‌ها (Asparagales)، تيره سريشيان (Asphodelaceae) اين گياه بومي آفريقاي شمالي است.
آلوئه‌ورا بي‌ساقه‌است. البته برخي از آن‌ها داراي ساقه‌اي بسيار كوتاه هستند. اين گياه ۶۰ تا ۱۰۰ سانتيمتر رشد مي‌كند و از طريق پاجوش تكثير مي‌شود. برگ‌هاي آن نيزه‌اي كلفت و گوشتي با لبه‌هاي دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاكستري مي‌باشد. گل‌هاي آن بر روي سنبله‌اي مي‌رويند كه گاه تا ۹۰ سانتيمتر درازا دارد. هر كدام از گل‌هاي آن آويخته‌است و داراي جام لوله‌اي ۲–۳ سانتيمتري مي‌باشد. نام‌هاي ديگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطري، آلوئه‌ورا، صبر، صبر كموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ايلوا، صبارا، آلوئه كوراسائو، آلوئه هندي، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا.

معرفي آلوورا:

صبر زرد طبي يا آلوئه‌ورا (نام علمي: Aloe vera) يا شَب‌يار، صَبر يا صبر زرد يا شاخ بزي نام گياهي است از سرده? سِگِل‌ها (Aloe) راسته مارچوبه‌اي‌ها (Asparagales)، تيره سريشيان (Asphodelaceae) اين گياه بومي آفريقاي شمالي است.
آلوئه‌ورا بي‌ساقه‌است. البته برخي از آن‌ها داراي ساقه‌اي بسيار كوتاه هستند. اين گياه ۶۰ تا ۱۰۰ سانتيمتر رشد مي‌كند و از طريق پاجوش تكثير مي‌شود. برگ‌هاي آن نيزه‌اي كلفت و گوشتي با لبه‌هاي دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاكستري مي‌باشد. گل‌هاي آن بر روي سنبله‌اي مي‌رويند كه گاه تا ۹۰ سانتيمتر درازا دارد. هر كدام از گل‌هاي آن آويخته‌است و داراي جام لوله‌اي ۲–۳ سانتيمتري مي‌باشد. نام‌هاي ديگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطري، آلوئه‌ورا، صبر، صبر كموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ايلوا، صبارا، آلوئه كوراسائو، آلوئه هندي، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا.

آلوئه ورا، معمولا به عنوان آلوئه شناخته شده است، در انواع مختلفي از آب و هواي گرم و آب و هواي گرم رشد مي كند. اين ميوه در حدود 1 تا 2 پا بلند و گسترده در زمان بلوغ، توليد برگ هاي گوشتي و گل هاي زرد رنگي. برگ داراي پوشش مومي است و در نوع خاصي از فتوسنتز قرار دارد كه هر دو از تبخير آب گياه جلوگيري مي كنند. در محيط مناسب، آلوئه با مراقبت بسيار كمي رشد خواهد كرد.اين گياه مناسب اب و هواي نيمه گرمسيري و نيمه خشك كه متناسب شمال افريقا، جنوب ايران، و خاورميانه است. شبيار را از ديرباز در مناطق خشك‌تر گرمسيري و نيمه‌گرمسيري جهان، هم به عنوان گياه زينتي و هم گياه درماني كشت مي‌كنند.
آلوئه را در خارج از منزل در مناطق جايي كه ميانگين حداقل دماي بالاتر از 30 تا 35 درجه فارنهايت است. در تابستان اين ميزان كمتر از 50 تا 60 درجه فارنهايت تحمل مي شود و در زمستان دماي آن كمتر از 40 درجه فارنهايت خوب نيست. در داخل ساختمان، مي تواند هواي خشك را تحمل كند. آلوئه براي رشد و نمو نياز به نور خورشيد دارد اما مي تواند در بعضي مناطق با سايه جزئي سازگار باشد.

آلوورا

خواص و فوايد آلوئه ورا براي بدن:

نام گياه پرخاصيت آلوئه ورا بيشتر براي مباحث زيبايي و سلامتي پوست و مو مطرح مي شود در حالي كه اين گياه معجره هاي درماني بيشماري دارد ، از درمان بواسير تا رفع مشكلات دهان و دندان كه در يك گزارش كامل به مهمترين آنها اشاره خواهيم كرد. آلوئه ورا يا صبر زرد نام دارد كه علاوه بر اينكه خاصيت داروئي زيادي دارد.
از ماده ژلاتيني كه درون برگ اين گياه وجود داره براي مصارف بهداشتي آرايشي (ژل.كرم .شامپو و...)هم استفاده ميشود. آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد ميكروبي در درمان بسياري از زخمها و جراحتها و سوختگيها- اگزما – تاول– گزيدگي زنبور و نيش حشرات- بريدگي – كوفتگي – آفتاب سوختگي و آكنه موثر است. بنابراين استفاده از اين گياه نه تنها در كرمهاي موضعي بلكه در كنترل بسياري از بيماريها و اختلالات پوستي سودمند مي باشد.

آلوئه ورا چيست و چه نوع گياهي است ؟

آلوئه ورا نيز به عنوان آلوئه ورا پزشكي شناخته مي شود، در حالي كه نام هاي رايج آن كريستال بيابان، گياه سوختگي و بزاق فيل است ، متعلق به خانواده گياهان مكمل در جنس "آلوئه" است. اعتقاد بر اين است كه اين گياه در سودان و براي بيش از 6000 سال استفاده شده است.فوايد و خواص عالي اين گياه توسط بسياري از تمدن ها، از جمله مصري ها، اسپانياييها، ايرانيان، يونانيها، ايتاليايي ها، آفريقايي ها، ژاپني ها و سرخپوستان شناخته شده است. اين گياه در آب و هواي گرم و خشك روييده و در هند، آفريقا و ديگر مناطق كشت آن به شدت در حال گسترش است.
گياه آلوئه ورا اغلب يك گياه آبدار بدون ريشه يا گاهي اوقات ريشه كوتاه است كه در ارتفاع 60-100 سانتي متر (24 تا 39 اينچ) رشد مي كند و برگهايي بلند دارد برگ اين گياه ضخيم و گوشتي است و رنگ آن از سبز تا سبزآبي متفاوت است.برخي از ارقام اين گياه داراي قسمتهاي سفيد در قسمتهاي سطحي اطراف ساقه هستند. حاشيه برگها دندانه دندانه است و در تابستان نيز تاب مي آورد. اين گياه مي تواند به راحتي در داخل و خارج از منزل رشد كند.

موارد استفاده از آلوئه ورا:

آلوئه ورا يك گياه شاداب با بسياري از كاربردهاي شگفت انگيز است و مزاياي آن معمولا با شكستن يك ساقه به منظور استخراج ماده ژل مانند ميسر مي گردد؛ سپس آن را به طور موضعي به پوست و مو استعمال مي كنند.
ژل همچنين، مي تواند با ساير مواد طبيعي تركيب شود تا بخشي از روال سلامت يا زيبايي شما باشد.
پودر آلوئه ورا نيز به انواع لوسيون، اسپري مو، كرم ها، روغن بچه، مكمل هاي غذايي و محصولات مراقبت از حيوانات اضافه مي شود.
تغذيه ي آلوئه ورابراي چندين دهه، طبيعت آرامش بخش آلوئه ورا شناخته شده و احترام توسط افرادي كه به طبعيت اعتقاد دارند ،متداول بوده است. گياه آلوئه ورا داراي تركيباتي مانند منن، پلي ساكاريد، لكتين و آنتراكينون است كه براي سلامتي انسان بسيار مفيد است.
18 اسيد آمينه دارد كه در تعامل با ساير تركيبات بدن انسان كار مي كنند تا مزاياي سلامتي زيادي را به ارمغان بياورد.

با دنبال كردن گروه شميم آلوئه ورا ميتوانيد از محصولات اين گروه كه شامل توليد ژل الوئه ورا ( الوورا) ،توليد پالپ الوئه ورا ( الوورا) مخصوص نوشيدني و ساير محصولات آلوئه ورا است بهرمند شويد.جهت خريد ژل و پالپ آلوئه ورا اينجا كليك كنيد.

مزاياي بهداشتي و سلامتي مشترك آلوئه ورا در زير آمده است:

بهبود هضم:
خواص انطباق پذيري آلوئه ورا براي هضم بهتر مناسب است. اين تضمين كننده جذب مواد مغذي بهتر بوده و عناصر مضر را از طريق دفع صاف حذف مي كند.يك فرآيند هضم سالم به طور مثبت بر افكار و اعمال شما تاثير مي گذارد، بنابراين سلامت را ارتقا مي دهد.سندرم روده تحريك پذير (IBS) را درمان مي كند و يبوست را برطرف مي سازد، و از آسيب رساندن به سيستم دستگاه گوارش شما محافظت مي كند.
آلوئه ورا تركيباتي به نام پلي ساكاريد دارد كه توانايي درمان بسياري از اختلالات گوارشي و زخم را دارند زخم ها يكي از مهمترين پيامدهاي مشكلات گوارشي هستند كه به وسيله عصاره اين گياه درمان مي شوند. بسياري از مطالعات ثابت كرده اند كه درمان مسائلي مانند بيماري كرون، زخم هاي گوارشي و ساير اختلالات دستگاه گوارش با آلوئه ورا بهبود يافته است. اگر از زخم معده رنج مي بريد و عصاره الوئرا را مصرف مي كنيد، حداقل 3 تا 4 هفته، مطمئنا نتايج مثبت را خواهيد ديد.
آلوئه ورا براي سرطان:
درمان بيماري هاي گوارشي با آلوئه ورا
افزايش ايمني:
نوشيدني هاي ساخته شده با آب آلوئه ورا داراي خواص ضد سم زدايي طبيعي هستند، كه به طور موثر سيستم گوارش و سيستم گردش خون را تميز مي كند. همانطور كه سطح جذب مواد مغذي تسريع مي شود، باعث گردش خون بهتر و همچنين سلامت مي شود.هنگامي كه خون غني از اكسيژن است، به طور خودكار مواد مغذي را درون سلول ها به طرز ماهرانه اي فراهم مي كند. اين سلول هاي سالم، توانايي بدن شما را در جلوگيري از عفونت هاو تقويت سيستم ايمني بدن خود تضمين مي كنند. اين گياه قابليت توانايي خنثي سازي باكتري هاي مضر و خواص جوان كننده در بدن دارد، تا روزانه بدن شما را شاداب و فعال نگه دارد.
مهار رشد سرطاني:
آلوئه ورا حاوي برخي از ماكروفاژهاي موثر است كه حجم زيادي از اكسيد نيتريك توليد مي كند كه داراي پتانسيل ضد تومور است.در ناودوپاتي، روش هاي بي شماري براي جلوگيري از سرطان وجود دارد و استفاده از آلوئه ورا ثابت كرده است كه يكي از موفق ترين آنها است.بسياري از مطالعات نشان داده اند كه اين خواص ضد تومور و ايمن سازي ناشي از حضور پلي ساكاريد در آلوئه ورا است با اين حال، برخي از كارشناسان مي گويند كه در مواردي كه به تنهايي استفاده مي شود، ممكن است در موارد پيشرفته بسيار موثر نباشد، بنابراين تركيباتي از گياهان مانند اسكورولينا، پنجه گربه و درمان هايي مانند ويتامين C داخل وريدي نيز بايد شامل شود. هميشه توصيه مي شود كه هر نوع درمان سرطان را پس از مشاوره با پزشك شروع كنيد.
درمان عوارض جانبي راديوتراپي:
در طول درمان سرطان، پرتودرماني در اغلب موارد اجتناب ناپذير است ؛ بيماران مبتلا به سرطان اغلب عوارض ناخوشايند ناشي از پرتودرماني را تجربه مي كنند. استفاده موضعي از ژل آلوئه ورا به ناحيه تابش يافته باعث مي شود كه بيمار بلافاصله اثر تسكين دهنده را احساس كند و همچنين فرآيند درمان را بهبود مي بخشد. اگر آب شربت آلوئه را در چنين شرايطي بخوريد، به شما كمك مي كند كه در معالجه سوختگي هاي تابشي موفق باشيد.
آلوئه ورا براي فشار خون
درمان سوختگي ها با گياه آلوئه ورا
مراقبت از پوست با آلوئه ورا:
آلوئه ورا براي درمان بيماري هاي پوست از زمان هاي قديم استفاده شده است ژل داخلي خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورا بهترين راه طبيعي براي لايه برداري پوست است و همچنين به كاهش نشانه هاي بيماري پوستي كمك مي كند. بسياري از محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت شخصي، لوازم آرايشي شامل عصاره هاي آلوئه هستند.در حقيقت، اگر شما در خانه خود گياه آلوئه ورا بخريد، قسمت كوچكي از برگ را پاره كنيد، ژل را برداشته و آن را به شكل خام روي صورت خود قرار دهيد اين درمان به مراتب بهتر و موثر تر از بسياري از كرم هاي گران پوست در بازار است.
اكثر مردم نوشيدن آب آن را ترجيح مي دهند، كه همچنين سلامت پوست را افزايش مي دهد، به عنوان خواص درمان داخلي همچنين در درمان زخم ها، بثورات، آكنه و پسوريازيس كمك مي كند.
آلوئه ورا براي لك صورت
لايه برداري پوست با گياه آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا براي پوست هاي نرمال و طبيعي
افرادي كه پوست طبيعي و نرمالي دارند، مي توانند بدون هيچ نگراني از ژل گياه آلوئه ورا استفاده كنند.براي اينكه پوستتان سالم بماند، هر روز تركيب زير را به پوستتان بماليد. اين تركيب، پوست را صاف و نرم نگه مي دارد.
يك قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا با يك قاشق غذاخوري آرد نخود، يك قاشق مرباخوري پودر پوست پرتقال و مقداري ماست مخلوط كنيد.
سپس اين مخلوط را به پوست صورت و گردن خود بماليد. فقط مراقب باشيد آن را دور چشم هايتان نماليد.
بعد از 30 دقيقه صورت و گردن تان را با آب بشوييد و با حوله اي تميز به آرامي خشك كنيد.
خواص آلوئه ورا براي پوست هاي چرب
پوست هاي چرب مستعد زدن جوش هستند و استفاده منظم از تركيب زير براي اين نوع پوست مفيد است.يك بار در هفته از تركيب زير براي پاك كردن پوست چرب خود استفاده كنيد.
برگ گياه آلوئه ورا در آب بجوشانيد تا نرم شود. سپس آن را بكوبيد تا به شكل خميري نرم درآيد.
چند قطره عسل به اين خمير اضافه كنيد و مخلوط نماييد. سپس آن را به پوست صورتتان بماليد.
بعد از 15 دقيقه صورت خود را با آب سرد بشوييد.
خواص گياه آلوئه ورا براي پوست چرب
خواص آلوئه ورا براي پوست هاي خشك
پوست هاي خشك اغلب رطوبت كمي دارند و عوارض خشكي پوست به آساني قابل مشاهده است.براي مقابله با خشكي پوست، هر شب تركيب زير را به صورتتان بماليد.
ژل آلوئه ورا را با روغن زيتون مخلوط كنيد و كمي كره shea (درخت روغن قلم) به آن اضافه كنيد. همچينين مي توانيد به جاي اين كره، از كرم آماده آن استفاده نماييد.
مواد بالا را به خوبي با هم مخلوط كنيد تا به شكل خمير سفتي درآيد. سپس آن را روي صورت و گردن خود بماليد.
حداقل 20 دقيقه اين خمير را روي صورتتان نگه داريد. سپس صورتتان را با آب سرد بشوييد تا رطوبت در پوستتان حبس شود.
خواص آلوئه ورا براي پوست هاي حساس
تركيب زير خيلي ملايم است و پوست هاي حساس را تحريك نمي كند. اما بايد قبل از استفاده از آن، كثيفي و آلودگي پوستتان را كاملا پاك كنيد.متخصصان پوست مي گويند مي توان از گياه آلوئه ورا براي اين نوع پوست ها استفاده كرد.
آب خيار و ماست و ژل آلوئه ورا را به خوبي با هم مخلوط كنيد تا شكل خمير شود.
سه قطره گلاب نيز به خمير بالا اضافه كنيد.
مدت 15 دقيقه اين خمير را روي پوست صورت و گردن خود قرار دهيد. سپس با آب بشوييد.
مراقبت از مو با آلوئه ورا:
آلوئه ورا ثابت كرده است كه يك گزينه عالي براي ارتقاء رشد مو به طور طبيعي است ؛ مواد شوينده حاوي اين گياه براي حفظ موهاي سالم ضروري هستند. شما مي توانيد ژل اين گياه را به كل پوست و مو اعمال كنيد، تا از ريزش مو خودداري كنيد. زيرا آنزيمي است كه براي تحريك رشد مو مفيد است. شامپو آلوئه ورا باعث بهبود گردش خون و جلوگيري از استرس و فشار روحي مي شود. در واقع، داراي خواص ضد التهابي است كه به طور موثر درمان آلوپسي آندروژنيك يا طاسي الگوي مردانه را درمان مي كند.اگر به طور منظم به عنوان شامپو و تغذيه مناسب استفاده مي كنيد، مطمئنا از ريزش مو جلوگيري مي كنيد.
كاهش درد آرتروز با آلوئه ورا :
از علائم ضد التهاب شگفت انگيز آلوئه ورا اين است كه خيلي فوري روي درد و تورم ناشي از آرتريت كار مي كند ؛ عصاره آب آن نيز در آرام سازي تورم و التهاب بسيار مؤثر است كه اين علائم با آرتريت مرتبط هستند. در واقع، مصرف موضعي، نوشيدن آب آلوئه يا خوردن آلوئه ورا، قرصها يا كپسولهاي آن، نتايج مثبتي در درمان درد آرتريت دارند.
آلوئه ورا براي سوختگي
تسكين دردهاي آرتروز با آلوئه ورا

آلوورا

ساير مزاياي آلوئه ورا عبارتند از:

درد كمر و عضلات را كاهش مي دهد.
خواص ضد التهابي آلوئه ورا كمك به بهبود در درد مفصل و عضلاني مي نمايد.
استفاده از ژل آلوئه وراي موضعي باعث كاهش التهاب مفاصل مي شود.
خوردن آلوئه ورا، كپسول هاي آن و يا نوشيدن آب آن مي تواند التهاب را در سراسر بدن كاهش دهد، و به اين ترتيب اثبات مي شود كه خاصيت احيا گري دارد. در برخي مطالعات گزارش شده است افرادي كه به طور منظم آب آلوئه ورا مصرف مي كنند، حداقل دو هفته بهبود قابل ملاحظه اي در مسائل مربوط به التهاب دارند.
حتي، هنگامي كه رژيم غذايي شما كمتر از گوشت قرمز، شكر، شير، غذاهاي سرخ شده و آرد سفيد، انرژي دريافت ميدارد.
زخم ها را درمان مي كند.
از آنجايي كه آلوئه ورا هزاران سال پيش كشف شد، به عنوان يك شفا دهنده طبيعي در نظر گرفته شده است.
اگر در خارج و روي پوست استفاده مي شود، بهترين گزينه براي پوشيدن زخم است.
در حقيقت، در بسياري از موارد، ديده مي شود كه آلوئه ورا مانند جادو، حتي در موارد جدي ترين موارد جراحي اورژانس، كار مي كند.
آب زخم را با كشيدن جريان خون به زخم، به طوري كه روند بهبود زخم را افزايش مي دهد مي كشد.
در بسياري از مطالعات، اثبات شده است كه آلوئه ورا به طور موثري قربانيان سوختگي درجه سوم را درمان مي كند و بهبود سوختگي پوست را تسريع مي كند.
همچنين مشاهده شده است كه مقدار زيادي از ژل آلوئه ورا مي تواند زخم هاي ناشي از تيراندازي و آسيب هاي بافتي را درمان كند.
خواص آلوئه ورا براي موي سر
درمان بسياري از بيماري ها با گياه جادويي آلوئه ورا
درمان برخي بيماري ها با آلوئه ورا

درمان مشكلات قاعدگي با آلوئه ورا:
عصاره آلوئه ورا نشان داده شده است كه محرك عالي رحم است و خوردن آلوئه ورا يا نوشيدن آب آن بسيار در طول قاعدگي دردناك، مفيد است.
آلوئه ورا تهوع را كاهش مي دهد:
تهوع مي تواند به خاطر بسياري از دلايل، از جمله مصرف مواد غذايي آلوده، داشتن ويروس يا آنفولانزا يا حتي به علت درمان شيمي درماني رخ دهد.
اغلب، احساس تهوع ناشي از اختلالات در معده يا دستگاه گوارش است.
آب آلوئه ورا براي معده مريض عالي است و موجب احساس آرامش در سراسر بدن مي شود.
درمان دردهاي قاعدگي زنان با گياه آلوئه ورا
آلوئه ورا از استرس اكسيداتيو جلوگيري مي كند:
ژل آلوئه ورا غني از ويتامين هايي مانند ويتامين B12، B1، B2، B6 و ويتامين A، E، C، نياسين و اسيد فوليك است.
اين ويتامين ها براي عملكرد مناسب بدن انسان مورد نياز است.
بنابراين، سيستم دفاعي بدن به طور منظم،به خوردن كپسول هاي آلوئه ورا يا نوشيدن آب مشغول مي شود.
آلوئه ورا سطح قند خون را كاهش مي دهد؛
خوردن قرصهاي آلوئه ورا بر كاهش ميزان قند خون اثر مثبت دارد. نتايج مطالعه بر روي اثرات آلوئه ورا بر روي مدل موش هاي ديابتي نشان مي دهد كه در درمان ديابت نيز مفيد است.
آلوئه ورا ريفلكس اسيدي را آرام ميكند:
ريفلكس اسيد اغلب به عنوان يك بيماري نامناسب شناخته مي شود، در حالي كه در واقع فقط يك علامت است كه شامل سوزش سر دل و ناراحتي است. در ابتدا شما مي توانيد از مصرف طبيعي آب آلوئه ورا لذت ببريد، كه معمولا به طور موثري كار مي كند و عملكرد مناسب را آغاز مي كند.
با اين حال، بايد سعي كنيد از خوردن غذاهاي سرخ شده و فرآوري شده براي جلوگيري از اين مشكل اجتناب كنيد.
كاهش كلسترول با آلوئه ورا:
ژل آلوئه ورا، هنگامي كه به صورت خوراكي استفاده مي شود، به طور خودكار كيفيت خون را بهبود مي بخشد و بنابراين كمك مي كند تا دوباره متعادل سازي اجزاي ديگر در آن مانند كلسترول و گلوكز جريان يابد. اين به طور موثر باعث كاهش كلسترول و كل محتواي تري گليسيريد مي شود.
بهبود عملكرد قلبي عروقي با آلوئه ورا:
عصاره آلوئه ورا تسريع در عرضه خون مي كند و همزمان آن را تصفيه مي كند.
اين خون تحرك اكسيژن را به اندامهاي بدن تسريع مي كند، و در نتيجه عملكرد آنها را تا حداكثر افزايش مي دهد.
تصفيه خون با گياه آلوئه ورا
درمان بيماريهاي بيماري هاي دندان و لثه با آوئه ورا:
بيماري هاي دندان و لثه نيز مي توانند توسط آلوئه ورا درمان شوند. شما مي توانيد اين درمان طبيعي را در خانه امتحان كنيد.
بعضي از پودرهاي آلوئه ورا را بر روي مسواك خود قرار دهيد، سپس به طور معمول دندانهاي خود را بشوييد.
پودر آلوئه ورا، سموم شما را تسكين مي دهد و هر گونه عفونت و كبودي را درمان مي كند. آب آلوئه ورا همچنين مي تواند در حفظ لثه ها كمك كند.
فقط مقداري آب براي قرقره كردن نزديك خود قراردهيد . همچنين سعي كنيد ميزان مصرف ويتامين D خود را افزايش دهيد.
هر دو اين اقدامات به اندازه كافي براي به دست آوردن لثه هاي سالم در عرض چند ماه كافي است.
نگهداري يك لايه نازك از ژل آلوئه ورا مي تواند به عنوان نگهدارنده مواد غذايي طبيعي عمل كند.
در يك آزمايش، نگهدارنده آلوئه مي تواند انگور را براي بيش از 35 روز نگه دارد.بسياري از دانشمندان مي گويند كه اين مزيت آلوئه ورا مي تواند ابعاد جديدي را براي مقررات ايمني مواد غذايي در سراسر جهان به ارمغان بياورد.
آزمايش هاي بيشتر نشان داد كه غوطه ور كردن ميوه ها و سبزيجات در ژل آلوئه ورا به طور موثر از بين بردن E.coli، حفظ طراوت، و همچنين عمر مفيد خود را گسترش داد. FDA نيز آن را به عنوان يك عامل نگهدارنده مواد غذايي طبيعي تاييد كرده است.تقويت اكسيژن رساني از طريق خون و مزاياي CO2 (دي اكسيد كربن) به اندامهاي حياتي را موجب مي شود. در برخي مطالعات، گزارش شده است كه آلوئه ورا به اكسيژن رساني خون كمك مي كند.
درمان بيماري هاي دهان و لثه با آلوئه ورا
خاصيت ضد پيري آلوئه ورا:
آلوئه ورا جزء اصلي بسياري از محصولات پوستي است كه به حفظ جواني پوست كمك مي كند.
حمايت مضائف آلوئه ورا در هر كرم پوستي باعث افزايش عملكرد آن به عنوان يك نگهدارنده سلولي چروك بوده و پوست جوان مي شود.
خواص ضد پيري بر روي پوست اثر مي گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروك و روشن نگه مي دارد.
خواص آلوئه آن را به سرعت در لايه هاي مختلف پوست، حتي به عضلات سطح بدن نفوذ مي دهد.
خواص آلوئه ورا در درمان فشار خون :
تحقيقات اخير ثابت كرده است كه مصرف مداوم آلوئه ورا مي تواند با الياف سلولزي همراه و مخلوط شود و باعث پالايش و تصفيه خون شود و فشار خون را تنظيم و متعادل نمايد.
خواص آلوئه ورا در درمان بيماري كليه و دفع سنگ كليه:
خوردن آلوئه ورا مي تواند سنگ كليه را دفع نمايد يا اندازه سنگ را كوچكتر نمايد. مصرف مداوم آلوئه ورا از تشكيل سنگ كليه پيشگيري مي نمايد و از بافت هاي آن مراقبت نمايد
خواص آلوئه ورا در درمان بيماري ايدز:
تحقيقات اخير نشان داده است كه مانوز استيله به عنوان يك تركيب ضد ويروسي، داراي خواص درماني ضد ويروس ايدز مي باشد. مانوز استيله خود ويروس را مورد حمله قرار مي دهد اما نكته مهم تر اين است كه ميزان تأثير AZT را (يك داروي مؤثر در درمان عفونت ويروس HIV ) نا حد زيادي افزايش مي دهد. حال چنانچه اين تركيب دارويي يا آلوئه ورا مصرف شود مي تواند ميزان AZT مورد استفاده براي HIV را تا 90 درصد تقليل دهد كه اين امر از هزينه ها و عوارض جانبي AZT تا حد زيادي مي كاهد. براي درمان HIV به مصرف روزانه 800 الي 1600 ميلي گرم مانوزاستيله نياز مي باشد، اين ميزان از ماده مزبور برابر با نيم تا يك ليتر عصاره آلوئه ورا مي باشد. هر چند ميزان مانوراستيله مي تواند در فرآورده هاي مختلف متفاوت باشد.
خواص آلوئه ورا در درمان سينوزيت و آسم:
بخور گياه آلوئه ورا تسكين دهنده در د سينوزيت مي باشد و همچنين استنشاق بخار آبي كه برگ آلوئه ورا در آن ريخته شده باشد براي شخص مبتلا به آسم مفيد خواهد بود.
آلوئه ورا در درمان بيماري هاي مري:
مصرف ژل آلوئه ورا از برگشت اسيد معده به مري جلوگيري مي :ند. در اين بيماري برگشت محتويات اسيدي معده به مري سبب آسيب زدن به مخاط مري و ايجاد علائمي همچون سوزش سردل، سرفه هاي خشك، خونريزي و زخم مري مي شود
آلوئه ورا در درمان بواسير:
آنتراكوئين موجود در ژل آلوئه ورا به عنوان تسهيل كننده دفع مدفوع شناخته شده است كه در افراد مبتلا به بواسير بسيار مفيد مي باشد. (از زمان هاي قديم نيز براي درمان اين بيماري طبيبان از آلوئه ورا استفاده مي كردند.
آلوئه ورا در درمان پسوزياريس:
تحقيقات ثابت نموده كه ژل آلوئه ورا اين بيماري را درمان مي نمايد.
آلوئه ورا در درمان درد گوش و چشم:
چكانيدن سه قطره از شيرابه گياه آلوئه ورا موجب تسكين فوري درد گوش مي شود و براي تسكين درد چشم شيرابه آلوئه ورا را با كمي آب مخلوط كرده و در چشم بريزيد. اينكار ضمن تسكين درد چشم مي تواند نيروي چشم را تقويت كند.
آلوئه ورا در درمان و جلوگيري از درد و تورم:
در واقع اسيد ساليسيليك كه در آلوئه ورا وجود دارد با مهار توليد پروستاگلاندين به عنوان يك مسكن عمل مي كند و اثرات ضد التهابي، ضد كوفتگي، ضد كشيدگي ماهيچه ها، رباط ها، تاندون ها، واريس و آرتريت، نيز كاملاً اثر بخش است. ژل آلوئه ورا حاوي مقدار زيادي گليكوپروتئين است كه از تورم و درد جلوگيري مي كند. همچنين آنزيم كربوكسي پپتيدازي كه در آلوئه ورا وجود دارد عامل ايجاد كننده درد التهاب حاد موسوم به برادي كينين را غيرفعال مي كند و ناحيخ درد به خصوص درد مفاصل را التيام مي دهد.
آلوئه ورا در درمان كبد:
مصرف آلوئه ورا گرفتگي كبدي را برطرف و عملكرد آن را بهبود مي بخشد و محرك ترشح صفرا است.
آلوئه ورا در درمان پوكي استخوان:
آلوئه ورا حاوي ارخي مواد معدني از جمله برن مي باشد. اين عنصر مي تواند كمبود كلسيم را در بدن به حداقل برساند. جذب آن را تسريع نمايد و همچنين آن را در تمام بدن پخش كند. از اين رو مصرف آلوئه ورا در پيشگيري و درمان پوكي استخوان مي توان مفيد باشد.
آلوئه ورا در افزايش قواي جنسي:
خوردن ژل آلوئه ورا قواي جنسي را تقويت مي كند و اسپرم سازي را افزايش مي دهد. همچنين در درمان بيماري سوزاك مؤثر است.
آلوئه ورا در درمان زخم ها و جراحت ها و سوختگي:
ژل اين گياه داراي آنزيم هاي گلوكوماناز، آرابينانز، گالاكتاز است كه در درمان سوختگي و جراحات بسيار مناسب است. اين ماده روند درمان بسياري از جراحات پوستي از جمله زخم ها، بريدگي ها، پارگي ، خراش ها و سوختگي هاي معمولي و سوختگي با اشعه هاي مضر، سوزش ها، گزيدگي هاي سمي را تسكين و التيام مي بخشد.
آلوئه ورا براي پوست
آلوئه ورا در دفع سموم بدن:
مصرف خوراكي آلوئه ورا مواد زائد را از قسمت هاي مختلف بدن جذب كرده و دفع مي نمايد كه اين عمل باعث پاك سازي خون از اثرات جانبي داروهاي شيميايي، سيگار، سموم باقي مانده كشاورزي بر روي ميوه ها و آلودگي هوا مي شود.
آلوئه ورا در بالا بردن قدرت ايمني بدن:
مصرف ژل آلوئه ورا به صورت خوراكي قدرت ايمني بدن را بالا برده و كمك مي كند كه سموم در بدن تجمع نكند و همچنين به سلول هاي بدن حيات مي بخشد و سبب نرمال شدن متابوليسم بدن مي شود.
آلوئه ورا در افزايش انرژي بدن:
مصرف خوراكي مداوم ژل آلوئه ورا سبب تنظيم دستگاه گوارش و هضم هرچه بهتر غذا مي شود كه از اين رو احساس تندرستي و سلامتي مي دهد و به علاوه سطح انرژي بدن افزايش مي يابد و ژل آلوئه ورا 4 بار سريع تر از آب در بدن نفوذ مي كند و به فيزيولوژي بدن آسيب نمي رساند بلكه آن را متعادل نموده و بهبود مي بخشد.
آلوئه ورا هضم غذا را آسان تر مي كند
آلوئه ورا در درمان پاركينسون:
طبق تحقيقات به عمل آمده دانشمندان و پژوهشگران گياه آلوئه ورا در درمان بيماري پاركينسون يا (باد لقوه) مؤثر است و علاوه بر آن سبب تحريك و افزايش ماهيچه ها مي شود.
آلوئه ورا در ترك اعتياد:
مصرف خوراكي ژل آلوئه ورا به دليل داشتن مقداري اسيد ساليسيليك وجود دارد. مثل مسكن عمل مي كند و همچنين سموم بدن را دفع مي كند و خود را پاك سازي مي كند و افسردگي هاي بعد از ترك اعتياد را كاهش مي دهد.
درمان بيماري هاي روده:
گياه آلوئه ورا حداقل داراي 3 اسيد چرب با خاصيت ضد التهابي مي باشد كه براي معده، روده كوچك و روده بزرگ مفيد هستند مصرف آلوئه ورا به صورت مرتب اثرات شفابخش طولاني مدت و مثبتي به همراه داشته و سيستم گوارشي را پالايش نموده و بهبود بيماري هاي روده را تسريع مي نمايد. آنترالوئين موجود در ژله آلوئه ورا به عنوان مسهل مؤثر عمل مي كند.
آلوئه ورا در درمان استرس:
اظهار نظر دانشمند روسي برگمن آلوئه ورا قادر است سلول ها را احياء و حيات بخشد آلوئه ورا مي تواند خواص تنظيم كننده و كنترل كننده روي بدن داشته باشد و به سيستم بدن كمك كند تا در لحظات و موقعيت هاي بحراني و استرس زا تعادل خود را حفظ نمايد و در همين هنگام كه تنظيم و كنترل سيستم ايمني بدن را به عهده دارد به درمان بخشي ديگر از بدن كه بيمار است بپردازد. اين عمل گياه يا دارو Adaptojenic در زمان نياز در آن بخش از بدن كه فعاليتش كارساز و مورد نياز باشد انجام خواهد پذيرفت و اگر مورد نياز نباشد ظاهراً بدون فعاليت باقي مي ماند، اگر چه در اين هنگام نيز به آهستگي و به تدريج سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند.

مضرات احتمالي آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا در درمان زخمهاي عميق موثر نيست و شيره آن مي تواند سبب گرفتگي يا اسهال روده اي شديد گردد.
ژل آلوئه ورا براي استعمال خارجي، ماده بي خطري است اما در موارد نادري ممكن است سبب واكنشهاي آلرژيك گردد.
زنان شيرده يا باردار نبايد از اين ماده استفاده كنند زيرا ممكن است سبب انقباضهاي رحمي گرديده و سقط جنين را تحريك كند .
مصرف طولاني مدت اين ماده سبب وابستگي به آن مي شود يا تعادل الكتروليتي را مختل مي سازد . كودكان زير 12 سال نبايستي از اين گياه مصرف كنند.
تداخلهاي احتمالي:مصرف طولاني و مزمن شيره آلوئه مي تواند سبب كمبود پتاسيم گردد.
اين ماده ممكن است سبب تشديد اولسرها، بواسير، التهاب ديورتيكول، كوليت يا سندرم روده تحريك پذير (IBS) گردد.عوارض
مزاياي سلامت نوشيدن آب آلوئه ورا چيست؟
در اينجا نه دليل براي نوشيدن آب آلوئه ورا، بدون رنگ و افزودني هاي آنتراكينون آورده شده است.
1. قليايي:
بدن با pH اسيدي بستر پرورش براي بيماري است.اين فضايي است كه بيماري در آن رشد مي كند.به قليايي نگه داشتن بدن خود با خوردن و نوشيدن غذاهاي قليايي و نوشيدنيهايي مانند آب آلوئه ورا كمك كنيد.گياه آلوئه ورا يك گونه گياهي شاداب از جنس آلوئه است.اين گياه به طور گسترده اي در آب و هواي گرمسيري رشد مي كند و براي قرن ها به عنوان گياه دارويي مورد استفاده قرار گرفته است.آب آلوئه ورا يك مايع غليظ و ضخيم است كه از گوشت برگ گياه آلوئه ورا ساخته شده است. معمولا براي درمان آفتاب سوختگي موثر شناخته شده است.اما نوشيدن اين اكسير سالم يا آب آن به شما اين امكان را مي دهد تعدادي از مزاياي ديگر اين گياه را تجربه كنيد.
ديگر مواد غذايي هوشمند قليايي عبارتند از:
سبزيجات
ريشه سبزيجات
مركباتآجيل و دانه ها
سركه سيب
سركه ي نارگيل
خطرات آلوئه ورا
خواص و فوايد جادويي آلوئه ورا را بشناسيد
2. هيدراتاسيون:
گياه آلوئه بسيار متراكم است، بنابراين روش ايده آل براي جلوگيري يا درمان كم آبي است. آبرساني آلوئه ورا كمك مي كند تا بدن خود را با استفاده از سم زدايي از طريق ارائه راهكار براي شما به پاكسازي كردن و خروج ناخالصي ايمن كنيد.اين آب همچنين يك پانچ شاداب از مواد مغذي را فراهم مي كند، كه خروجي ارگانهاي بدن شما را بهينه مي كند.شادابي پس از ورزش سنگين همچنين از طريق مصرف مايعات اضافي، حال خوب شما را احياء مي كند. بدن شما نياز به مايعات بيشتري دارد تا خود را از خستگي تمرينات برحذر كند.بعد از تمرين سخت بعدي، آب آلوئه ورا را به جاي آب نارگيل امتحان كنيد.
3. عملكرد كبد:
هنگامي كه به سم زدايي ميپردازيد، عملكرد كبدي سالم كليدي است.آب آلوئه ورا يك راه عالي براي حفظ كبد سلامت است.به هميندليل است كه كبد زماني كه بدن به اندازه كافي تغذيه و هيدراته شده است، بهتر عمل مي كند.آب آلوئه ورا براي كبد ايده آل است، زيرا آن را آبرساني و غني از مواد مغذي مي كند.
4. براي يبوست:
نوشيدن آب آلوئه ورا كمك مي كند تا ميزان آب در روده خود را افزايش دهيد.تحقيقات نشان مي دهد كه رابطه بين افزايش محتواي روده و تحريك پريتاليست، كه به شما كمك مي كند طبق معمول مدفوع را تحمل كنيد.اگر شما يبوست داريد يا مشكلي با يبوست مكرر داريد، با نوشيدن آب آلوئه ورا را به روال روزانه خود باز خواهيد گشت. آلوئه ورا همچنين به عادي سازي باكتري سالم در روده كمك مي كند، حفظ املاح در روده سالم شما متعادل ميشود.
5. داشتن پوست روشن:
نوشيدن آب آلوئه ورا ممكن است به كاهش ميزان و ظهور آكنه كمك كند.همچنين ممكن است باعث كاهش موارد سخت پوستي مانند پسوريازيس و درماتيت شود.آلوئه ورا يك منبع غني از آنتي اكسيدان ها و ويتامين هايي است كه ممكن است براي محافظت از پوست شما مفيد باشد.تركيبات مهم در آلوئه ورا همچنين نشان داده شده است كه خنثي كردن اثرات اشعه ماوراء بنفش (UV)، ترميم پوست خود از آسيب هاي موجود در UV، و كمك به جلوگيري از خطوط و چين و چروك هاي زيبا از كارهاي اين گياه است.
6. تقويت تغذيه اي:
آب آلوئه ورا با مواد مغذي غني است.نوشيدن آن، يك راه عالي براي اطمينان از عدم كمبود آن ويتامين ها و مواد معدني مهم مانند ويتامين B، C، E و اسيد فوليك است.
همچنين شامل مقادير كمتري از:
كلسيم
فلز مس
كروم
سديم
سلنيوم
منيزيم
پتاسيم
منگنز
فلز روي
Aloe vera يكي از بهترين منابع گياهي ويتامين B-12 است. اين خبر خوبي براي گياهخواران و وگان ها است.
7. درمان فوري سوزش سر دل:
نوشيدن آب آلوئه ورا ممكن است هنگام حمله سوزش سر دل به شما كمك كند.
تركيبات موجود در آب آلوئه ورا كمك به كنترل ترشح اسيد در معده شما مي شوند.
اثرات حتي نشان داده است كه براي مبارزه با زخم معده و جلوگيري از بزرگ شدن آنها راهكار بسيار مناسب نوشيدن آب آلوئه ورا مي باشد.
8. مزاياي گوارشي
9. لوازم آرايشي

نگه داشتن آب آلوئه ورا در دسترس نيز مي تواند براي تعدادي از نيازهاي زيبايي و سلامتي مفيد باشد.
سعي كنيد از آن براي موارد زير استفاده كنيد.
پرايمر آرايش (قبل از فون)
آرايش پاك كن
سوزش آفتاب سوختگي
مرطوب كننده سبك وزن
درمان براي پوست خشك (در چند قطره روغن نعناع مخلوط شده)
از سوي ديگر، آب آلوئه ورا غير تصفيه نشده و غير آلي مي تواند عوارض جانبي ناخوشايندي داشته باشد، از جمله:
اسهال
گرفتگي
آدنوم هاي كولون (تومورهاي خوش خيم)
سرطان كولون پس از استفاده طولاني مدت (نادر)
اسهال مي تواند منجر به درد شديد، كم آبي و عدم تعادل شود.
محققان نتيجه گرفته اند كه عوارض جانبي ناشي از نوشيدني آب آلوئه ورا ناشي از حضور آنتراكينون كه به عنوان ملين است.
اگرچه آنتراكينون يك تركيب ارگانيك است كه به طور طبيعي در برگ گياه آلوئه ورا يافت مي شود، سمي است و بايد از بلع آن اجتناب شود.
ژل آلوئه ورا يا ژل آلوورا از جمله گياهاني است كه خواص بسياري، بخصوص براي پوست و مو، دارد. بيش از ???? سال است كه از ژل آلوئه ورا براي درمان‌هاي زيبايي و سلامتي استفاده مي‌شود. آلوئه ورا يك درمانگر طبيعي و خانگي براي مشكلات پوست و موي شما است. كافيست در خانه ژل آلوئه ورا داشته باشيد تا از بسياري از مشكلات پوستي رهايي يابيد. تهيه اين ژل كار بسيار ساده‌اي است كه در ادامه به شما خواهيم گفت، با اين روش بهترين مارك ژل آلوئه ورا را خواهيد داشت آن هم به صورت طبيعي . پيش از آن كمي بيشتر درباره خواص آلوئه ورا بدانيد با استادكار همراه باشيد .

ژل آلوئه ورا يا ژل آلوورا چه خواصي دارد؟

تاثير ژل آلوئه ورا بر چاقي صورت و تاثير پالپ آلوورا بر پوست صورت براي همگان روشن است در ادامه به بررسي خواص و طرز تهيه ژل آلوورا مي پردازيم .ژل آلوئه ورا حاوي ?? درصد آب است. اما همين ? درصد است كه همه چيز را تغيير مي‌دهد. در اين يك درصد از گياه آلوئه ورا ويتامين‌هايي از جمله ويتامين A، C، E، B12 و فوليك اسيد وجود دارد كه نقش آنتي اكسيدان در برابر راديكال‌هاي آزاد را بازي مي‌كنند.همچنين آنزيمي به نام bradykinas در آلوئه ورا وجود دارد كه موجب مي‌شود التهابات پوستي از بين بروند.
آلوئه ورا همچنين براي بسته شدن زخم‌هاي روي پوست نيزي بسيار مفيد است.آلوئه ورا حاوي ليستي از مواد معدني است كه هر يك براي بدن و پوست بسيار مفيد هستند. از آن‌ها مي‌توان به كلسيم، منيزيم، پتاسيم، سوديم، زينك و مس اشاره كرد. از اين رو از ژل آلوئه ورا براي درمان جاي سوختگي نيز استفاده مي‌شده است.وقت آن رسيده كمي به خواص زيبايي آلوئه ورا نگاهي بيندازيم. ژل آلوئه ورا موجب مي‌شود پوست بهتر كلاژن سازي كند، به موجب آن نيز چروك‌هاي پوست خيلي ديرتر و كمتر روي پوست ظاهر خواهند شد و پوست صاف و بي نقص‌تر ديده خواهد شد.ژل آلوئه ورا مي‌تواند پوست را نيز نرم كند و منافذ باز پوست را ببندد.علاوه بر اين‌ها، ژل آلوئه ورا از پوست در برابر آسيب‌هاي اشعه خورشيد يا (UV) نيز محافظت مي‌كند.سفيد كردن پوست و از بين بردن جاي زخم و جوش از ديگر خواصي است كه اين گياه بهمراه دارد.

آلوورا

چگونه ژل آلوئه ورا درست كنيم؟

حالا كه با ليستي از خواص بي پايان آلوئه ورا براي پوست و سلامتي مواجه شديم، بد نيست ژل اين گياه را در خانه داشته باشيم تا بتوانيم از فوايد آن بهره مند شويم. تهيه ژل آلوئه ورا بسيار ساده است و نياز به هيچ وسيله خاصي ندارد. فقط كافيست يك برگ آلوئه ورا داشته باشيد. مي توانيد مقاله انواع آلوئه ورا يا آلوورا را مطالعه كنيد .
برگ آلوئه ورا به راحتي در بازار و عطاري‌ها به فروش مي‌رسد و قيمت گراني نيز ندارد. يك برگ آن مي‌تواند مقدار كافي ژل براي استفاده در يك هفته و حتي بيش از آن را به شما بدهد. لازم است بدانيد كه ژل آلوئه ورا تازه بدون هيچ نوع افزودني مي‌تواند به راحتي تا يك هفته در يخچال سالم بماند. بنابراين اگر بيش از آن ژل تهيه كنيد و مصرف نكنيد نهايتا تا پايان هفته دوم خاصيت خود را از دست خواهد داد.

طرز تهيه ماسك موي آلوورا يا آلوئه ورا:

وسايل مورد نياز براي تهيه ژل آلوئه ورا
آب
برگ آلوئه ورا
چاقو
قاشق
تخته برش
مخلوط كن
طرز تهيه ژل آلوئه ورا
برگ آلوئه ورا را مي‌توانيد به راحتي از عطاري‌ها تهيه كنيد.
مراحل تهيه ژل آلوئه ورا در خانه
ابتدا برگ آلوئه ورا را بشوييد.
با استفاده از يك چاقو شروع به كندن پوست روي برگ كنيد. مي‌توانيد اين كار را با ايجاد يك برش به روي برگ آلوئه ورا انجام دهيد. كندن پوست يك روي برگ آلوئه ورا كافيست.
با استفاده از يك چاقوي تيز پوست روي برگ آلوئه ورا را بكنيد.
وقتي كه پوست آلوئه ورا را با چاقو كنديد درون آن ژل آلوئه ورا را خواهيد ديد. با كمك يك قاشق اين ژل را خارج كنيد و درون يك مخلوط كن بريزيد.
به مدت ?? ثانيه با مخلوط كن اين ژل را هم بزنيد تا كاملا يكدست شود و بتوانيد همانند كرم از آن استفاده كنيد.
بهترين مارك ژل آلوئه ورا قيمت ژل آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا را در مخلوط كن بريزيد تا يكدست شود.
ژل را داخل يك ظرف در دار بريزيد و در يخچال بگذاريد.
طرز تهيه ژل آلوئه ورا ژل آلوئه ورا را از كجا بخريم
ژل آلوئه ورا مي‌تواند تا يك هفته در يخچال سالم بماند بدون اينكه خواص آن از بين برود.
شما همچنين مي‌توانيد اين ژل را بدون استفاده از مخلوط كن تهيه كنيد. در اين صورت ژل بدست آمده حالت سفت‌تري خواهد داشت كه مي‌توانيد آن را هر بار تكه كرده و به روي پوستتان بماليد.

چند نكته كه بايد درباره تهيه ژل آلوئه ورا بدانيد:

براي اينكه تاثير ژل آلوئه ورا روي پوستتان بيشتر شود مي‌توانيد يك كپسول ويتامين E در آن حل كنيد. اين ويتامين مي‌تواند حكم نگهدارنده را نيز داشته باشد و موجب شود ژل مدت زمان بيشتري دوام بياورد.
براي اينكه ژل آلوئه وراي بدست آمده بوي بهتري داشته باشد مي‌توانيد كمي روغن گل رز به آن بزنيد. اين روغن به خودي خود خواص بسياري براي پوست خواهد داشت.يكي از گياهان رايجي كه در آپارتمان و منزل نگهداري مي شود آلوئه ورا مي باشد كه علاوه بر زيبايي بخشيدن به خانه ، خواص درماني فراواني نيز دارد . بسياري از افراد كه گياه آلوئه ورا را در منزل نگهداري مي كنند ، به جز بهره بردن از زيبايي اين گياه بي درد سر و ساده از برگ هاي آن براي زيبايي پوست خود استفاده مي كنند.

آلوورا

چگونه از گياه آلوئه ورا در خانه نگهداري كنيم؟

آلوئه ورا گياهي شبيه كاكتوس مي باشد كه با نام هاي صبر زرد و در هندوستان به نام «آيورودا» شناخته مي شود و شرايط نگهداري و پرورش آن بسيار آسان است . اين گياه به پاي ثابت سالن پذيرايي، تراس يا گلخانه هاي خانگي تبديل شده است و خواص درماني زيادي دارد و به صورت خوراكي و موضعي مصرف مي شود.
دماي مناسب نگهداري آلوئه ورا
آلوئه ورا گياهي است كه بيشتر در مناطق گرمسيري و خشك پرورش مي يابد . اين گياه به دمايي بين 17 تا 24 درج سانتي گراد نياز دارد و در گرما و سرماي شديد آسيب مي بيند. اگر دوست داريد در خانه آلوئه ورا نگهداري كنيد بهتر است به دماي نگهداري آن توجه نماييد و اگر منطقه زندگي شما روزهاي گرم و شب هاي سردي دارد از پرورش اين گياه صرفه نظر كنيد . بهتر در برخي از ساعات روز اين گياه را بيرون از خانه ببريد تا نور خورشيد را مستقيما دريافت كند.
دماي نگهداري آلوئه ورا
نگهداري آلوئه ورا در دماي بين 17 تا 24 درجه سانتي گراد

آبياري گياه آلوئه ورا:

گياه آلوئه ورا را 12 يا 14 روز يك بار زماني كه خاك اين گياه كاملا خشك شد آبياري كنيد زيرا آبياري زياد گياه سبب خراب شدن گياه مي شود . مقدار آب دهي به اين گياه بايد طوري باشد كه آب از زهكش گلدان خارج نشود و اگر آب در زير گلداني جمع شد سريع آن را تخليه كنيد زيرا آب اضافه سبب فاسد شدن ريشه مي شود.اين گياه در زمستان به آب كمتري احتياج دارد و به خواب مي رود وبهتر است مقدار آبياري آن در زمستان ماهي يك دفعه باشد.
از چه كودي استفاده كنيم؟
از كود رقيق (آبكي) و يا از نوع نيمه قوي(10-40-10) براي پرورش آلوئه ورا استفاده كنيد.چنانچه، خاك ،حاصلخيز نيست،بايد كود نيمه قوي را در هر ماه يكبار از ابتداي فصل بهار تا آخر تابستان،به گياه داد.كودهاي ارگانيك و يا كودهاي گرم را براي گياهان كاشته شده در محيط بيرون،مي توان استفاده كرد.
براي مشاهده ادامه مطلب به سايت زير مراجعه كنيد.
منبع:payamsara.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 34

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 341
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 49
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 668
  • بازدید سال : 1644
  • بازدید کلی : 3065953
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی