loading...

مجله تك آشپز - دستورات آشپزي - دسر - شيريني

تك آشپز - دستورات آشپزي - دسر - شيريني

بازدید : 469
11 زمان : 1399:2

شيريني اتريشي ضمن اينكه درست كردنش راحت است بسيار خوش طعم بوده و ماندگاري بالايي دارد و در مدت زمان كمي پخته و آماده مي شود.


بازدید : 491
11 زمان : 1399:2

خورشت تره از انواع خورش هاي ايراني است كه اصالتا متعلق به استان كردستان است اين خورش در ساير مناطق كشور هم استفاده مي‌شود
كه دستور پخت كمي متفاوت دارد و داراي طعمي بي نظير و لذيذ مي‌باشد سبزي تره از لحاظ خواص غذايي شباهت زيادي به سير و پياز دارد،با اين تفاوت كه طعم ملايم تري دارد و باعث خوشبو شدن دهان مي‌شود.
تره همچنين خواص درماني بالايي دارد، داراي مقدار زيادي آهن و ويتامين ث مي‌باشد و در درمان مشكلات تنفسي كمك مي‌كند.

بازدید : 356
11 زمان : 1399:2

طرز تهيه راگو

طرز تهيه راگو:

اين غذا را معمولاً هنگام عصر در فصل زمستان مي‌خورند. قطعات گوشت را در مارگارين سرخ كنيد و سير و پياز خرد كرده را به آن اضافه نمائيد و 5 دقيقه ديگر سرخش كنيد.

فلفل سياه و فلفل سرخ و فلفل شيرين و دارچين و سركه و نمك و چهار ليوان آب را هم به آن اضافه نمائيد و روي حرارت متوسط بپزيد. در عرض تقريباً سه ساعت غذا حاضر خواهد شد.

مواد لازم جهت تهيه راگو:

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوساله بدون چربي 500 گرم
سركهيك قاشق سوپخوري
سير دو پر
مارگارين 3 قاشق سوپخوري
پياز ريز 20 عدد
نمك، فلفل سياه، فلفل قرمز به مقدار لازم
فلفل شيرين و دارچين به مقدار لازم

دستورات آشپزي بيشتر در كانال تلگرام تك آشپز

منبع : سايت تك آشپز

بازدید : 597
11 زمان : 1399:2

طرز تهيه :

سينه هاي مرغ را به صورت نواري خرد كنيد و داخل كاسه اي بريزيد. سپس پياز خرد شده ، ماست ، كمي روغن ، آبليمو ، نمك و فلفل را روي مرغ هاي خرد شده بريزيد و مخلوط كنيد و 1 ساعت داخل يخچال استراحت دهيد.

از نيم ساعت قبل برنج را خيس دهيد. داخل قابلمه آب و مقداري نمك بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش بيايد. سپس برنج را اضافه كنيد و پس از اينكه برنج كمي نرم شد آبكشي كنيد ( 5 دقيقه پيش از آبكش كردن رشته را اضافه كنيد ).

داخل قابلمه مقداري روغن بريزيد و ته ديگ دلخواه را قرار دهيد. مخلوط برنج و رشته را داخل قابلمه بريزيد. حرارت را زياد كنيد تا برنج كمي بخار كند. سپس حرارت را كم كنيد و 1/2 ليوان آب مرغ را روي برنج بدهيد و چوب دارچين را در مركز برنج بگذاريد. در قابلمه را ببنديد تا برنج دم بكشد.

كشمش را خيس دهيد تا نرم شود. سپس با مقداري كره كشمش را تفت دهيد ، سينه هاي مرغ را پس از مزه دار شدن با مقدار كمي روغن سرخ كنيد. سپس رشته پلو را با كشمش و مرغ تزيين و سرو كنيد.

مواد لازم:

مواد لازممقدار مواد
برنج 3 ليوان
رشته پلويي 300 گرم
سينه مرغ 2 عدد
ماست 1 قاشق غذاخوري
پياز 1 عدد
آب مرغ 1/2 ليوان
كشمش پلويي 1/2 ليوان
چوب دارچين 1 عدد
كره به مقدار لازم

منبع : سايت خورجينك

بازدید : 1048
11 زمان : 1399:2

سبزي ها:
۲ هويج بزرگ، يك موسير، يك تكه كوچك زنجبيل، ۲ قاشق غذاخوري سركه و يك قاشق غذاخوري سس سويا را در غذاساز بريزيد و يك دقيقه بزنيد تا خوب مخلوط شوند. بعد يك قاشق غذاخوري كنجد و يك سوم فنجان روغن زيتون را به مخلوط اضافه كنيد. اين سس طعم غذاهاي چيني دارد.

سركه ايتاليايي:
سه چهارم فنجان روغن زيتون، يك چهارم فنجان سركه قرمز، ۲ قاشق غذاخوري جعفري ريز خرد شده و يك قاشق غذاخوري آويشن خرد شده را با هم مخلوط كنيد و روي سالاد بريزيد. اين سس را مي توانيد با ساندويچ هم مصرف كنيد.

بازدید : 1191
11 زمان : 1399:2

طرز تهيه:

همه مواد بايد به صورت پودر شده باشند .آنها را با هم مخلوط كرده و تفت كمي به آنها مي دهيم. سپس در يك ظرف شيشه اي مي ريزيم و در آن را محكم مي بنديم و در يك جاي خشك نگه داري مي كنيم.

بازدید : 1098
11 زمان : 1399:2

طرز تهيه:
برنج را حداقل 2 ساعت خيسانده و آبكش كنيد.
ماست، زرده تخم مرغ مايع زعفران دم شده دارچين و ادويه ها نمك و فلفل را با هم مخلوط كنيد ماهي را بعد از تميز كردن داخل اين مواد قرار دهيد به مدت 15 دقيقه.

ته قالب را روغن ريخته ماهي ها را در آن قرار دهيد و برنج را داخل سس ته چين ريخته روي ماهي بريزيد و فشرده كنيد روي آن فويل كشيده به مدت 5/1 ساعت در فر قرار دهيد.

بازدید : 1006
11 زمان : 1399:2

طرز تهيه:
كره را در ظرف مناسب قرار دهيد پياز و سير را به آن افزوده تفت دهيد تا طلايي شود خلال پسته را كه از قبل خيسانده ايد در صافي ريخته به پياز افزوده ميگو را تميز كرده رگ گيري كرده اضافه كنيد و تفت دهيد.

رب گوجه فرنگي را نيز اضافه كرده تفت دهيد ادويه ها را يك باره اضافه كنيد و تفت دهيد 3 پيمانه آب افزوده فرصت دهيد تا پخته شود و همراه چلو سرو نماييد.

بازدید : 1205
11 زمان : 1399:2

طرز تهيه ماهي:
پياز خلال شده سير رنده شده و زعفران دم شده نمك و فلفل ادويه ها را با هم مخلوط كنيد و فيله ماهي را در آن بخوابانيد به مدت حداقل 2 ساعت

طرز تهيه فسنجان:
پياز رنده شده را تفت دهيد گردو را به آن افزوده تفت دهيد 4 پيمانه آب به آن افزوده روي حرارت قرار دهيد تا بجوش آيد حرارت را كم كنيد تا آرام آرام بپزد و به روغن بيفتد رب گوجه فرنگي رب انار و شكر و نمك و فلفل را نيز افزوده فرصت دهيد تا فسنجان جا بيافتد ماهي خوابانيده را روي حرارت همراه با سس آن قرار دهيد تا سس بخورد ماهي رود و ماهي پخته و مزه دار شود و در آخر به فسنجان اضافه كنيد و سرو نمايد.

بازدید : 1321
11 زمان : 1399:2

طرز تهيه:
پياز و سير را همراه روغن روي حرارت گذاشته تفت دهيد. گشنيز ساتور شده را به آن افزوده تفت دهيد. نمك و فلفل و ادويه ها را نيز اضافه كنيد و تفت دهيد گرد ليمو 1 قاشق غذا خوري را اضافه كنيد كشمش و ماهي با ميگو را نيز اضافه كنيد تفت دهيد.

برنج را آبكش كنيد و در صافي ريخته با شويد خشك مخلوط كنيد ته قابلمه را روغن ريخته يك لا برنج مقداري از مواد آماده را لابه لاي آن ريخته و يك قاشق گرد ليمو را نيز بريزيد و دم كنيد.

تعداد صفحات : 34

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 341
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 44
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 432
  • بازدید سال : 1408
  • بازدید کلی : 3065717
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی